Teravih namazı nasıl kılınır ve kaç rekatır ?

Okuduğunuz haber
SAHUR'DA NE YEMEK LAZIM ? RAMAZAN AYINDA TOK TUTACAK YİYECEKLER

Rize'de Ramazan bereketi başladı

Anasayfa   /    Yurt ve Dünya    /    Sahur'da ne yemek lazım ? Ramazan ayında tok tutacak yiyecekler

Sahur'da ne yemek lazım ? Ramazan ayında tok tutacak yiyecekler

16 saat e yakın oruçlu olacağız peki sahur'da neler yemeliz. işte cevaplar

YURT VE DÜNYA      15 Mayis 2018 - 20:01     938     0

Sahur'da ne yemek lazım ? Ramazan ayında tok tutacak yiyecekler

11 ayın Sultanı Ramazan-ı Şerif başladı.30 gün boyunca sadece iftar ve sahur'da besleneceğiz.On yedi saate aşkın oruçlu olacağımız için yediklerimize ve içeceklerimize dikkat etmeliz.Sahur'da çok ve dengesiz yemek tok tutmamızı sağlamayacaktır. Peki sahurda ne yemeli, oruçta tok tutan yiyecekler listesinde hangi gıdalar var ?

İftarda 10, sahurda 5 bardak su içmeyi alışkanlık haline getirin. Yemekle birlikte değil öncesi ve sonrasında için.

- Uzmanlar, sahurda tok tutucu özelliğinden dolayı yumurtanın tüketilmesini öneriyor. Öte yandan kepekli makarna, bulgur ve esmer priniçten yapılan yiyecekler, beyaz ekmek yerine tam tahıllı ekmek, bol bol sebze ve salata yemek gerekiyor.

- Sahurda en güzeli kahvaltı: Az tuzlu peynir, lor peyniri, bol yeşillik, ceviz içeren ve tam tahıllı ekmek ile yapılacak kahvaltı iyi bir tercih.

- Sahurda yapacağınız kahvaltıda tuz içeriği yüksek olan zeytin yerine salatalık ve yeşillik üzerine gezdireceğiniz zeytinyağı daha iyi bir tercih.

- Ramazan ayında yağlı yiyecek tüketimi reflü, hazımsızlık, kabızlık şikayetlerini artırır. Lifli gıdalar özellikle gece ve sahurda tüketililmeli.

- Sizi en çok karbonhidrat acıktırır. Dolayısı ile sahurda reçel, bal, komposto ve şeker içeren her türlü besinden uzak durun.

- Posa ve yağ tokluğunuzu arttırır. En sınırsız posa kaynağınız salata mutlaka hem sahur hem iftar sofranızda olsun.

-Zeytinyağı ve yağlı tohumlar (ceviz, fındık, badem, tuzsuz kaju iyi tercihler) mide boşalmasını geciktirir ve tokluk verir. Ancak yağların 1 gramı, 9 kkal enerji içerir unutmayın. Miktarına dikkat.

- Pidenin hangisi? Yumurtalı pufuduk pastane pideleri yerine mümkünse tam buğday unundan yapılmış pideleri tercih edin.

- Baklagiller: Bol mercimekli salatalar, kıymalı mercimek, nohut, fasulye karışımları sahur için iyi seçimlerdir.

YORUM EKLEYİN

X

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen ziyaretçilere aittir.

X

Habere hiç yorum yapılmamış. İlk yorumu siz yapın.

GÜNÜN MANŞETLERİ